روانشناس پیش از ازدواج

روانشناس پیش از ازدواج

مسائلی که حتما باید به خواستگار گفته شود

  • ۱۱:۰۳

مسائلی که حتما باید به خواستگار گفته شود

1.وضعیت مالی :
باید توجه کنید که وضعیت درآمد شما و مقروض بودنتان از جمله مسائلی هستند که باید قبل از جدی تر شدن رابطه به طرف مقابل بگویید . حتی اگر نگویید او خودش خواهد فهمید بنابراین بهتر است خودتان اینکار را بکنید .

2.رابطه های قبلی تان :
توجه کنید که طرف شما حق دارد بداند شما قبلا چه نوع رابطه هایی داشته اید . البته نباید جزئیات روابط قبلی خود را بیان کنید . بیان کلیت روابط قبلی کفایت می کند . اینکه روابط قبلی چه نوع بوده و چه مدت طول کشیده اند . روابط قبلی روی رابطه جدیدتان تاثیرگذار است .

 

3.برنامه های زندگی :
اگر قصد دارید طرف مقابل را شریک زندگی تان کنید باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت زندگی خود را با او درمیان بگذارید . اینکار کمک می کند او در مسیر زندگی شما قرار بگیرد و شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کند .

 

4.توقعاتتان از رابطه :
برای اینکه او بتواند توقعاتتان را برآورده کند شما باید انتظاراتتان را رک و راست در ابتدای رابطه بیان کنید . در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید توقعاتتان برآورده شود ، چون طرفتان چیزی از انتظاراتتان نمی داند .

 

5.اعتقادات مذهبی :
اعتقادات مذهبی می تواند مشکل ساز شود مخصوصا وقتی یک طرف به شدت مذهبی باشد و طرف دیگر هیچ میانه ای با مذهب نداشته باشد بنابراین حتما اعتقادات مذهبی خود را بیان نمایید .

 

6.گرایش های سیاسی :
اگر گرایش سیاسی ندارید پس مشکلی هم نخواهید داشت اما اگر گرایش سیاسی خاصی دارید حتما آن را بیان کنید . گرایش سیاسی مانند گرایش مذهبی می تواند بر رابطه تاثیر بگذارد .

 

7.مسائل سلامتی :
اگر سابقه بیماری های خطرناک یا سابقه سرطان در خانواده خود داشته اید حتما طرفتان باید از این موضوع مطلع شود . هم چنین بیماری هایی مانند دیابت یا بیماری های مقاربتی مثل ایدز ، حتما باید بیان شود .

 

8.نظرتان را نسبت به ازدواج و بچه دار شدن بیان کنید :
باید اینکه چگونه و در چه زمانی می خواهید ازدواج کنید ، می خواهید بچه دار شوید یا خیر یا چند تا بچه دوست دارید که داشته باشید و چگونه می خواهید آن ها را تربیت کنید این ها تصمیماتی هستند که باید در کنار همدیگر بگیرید ، بنابراین قبل از جدی تر شدن رابطه این مسائل را مطرح کنید .

 

9.ضعف هایتان را بیان کنید :
شاید بیان ضعف هایتان سخت باشد اما باید توجه کنید این شخص قرار است نزدیکترین شخص به شما باشد و این کار می تواند ایجاد صمیمیت و نزدیکی کند .

 

10.بچه هایی که ازدواج قبلی دارید :
حتی اگر بچه هایتان با شما زندگی نکنند چون این موضوع ممکن است در آینده انشعاباتی به همراه داشته باشد ، حتما باید فرد مقابل را از وجود بچه هایتان مطلع کنید .

 

در آخر باز هم به این نکته اشاره می گردد که شخصی که قرار است وارد زندگی شما شود حق دارد برخی واقعیت ها را قبل از اینکه خودش بفهمد ، شما با او در میان بگذارید .

  • ۱۴۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
 مشاور , مرکز روانشناسی , مرکز مشاوره , مشاوره خیانت , مشاوره خانواده , روانشناس پیش از ازدواج , مشاور قبل از ازدواج , روانشناس طلاق ,مرکز مشاوره
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan